Fordele & Ulemper

  • God kundeservice
  • Skjulte gebyrer
  • Bruger du mere end det inkluderet data, vil du få en ekstra regning
Gå til udbyder

M1 er et datterselskab af Telmore, som tilbyder lave priser og fokuserer på online kundeservice, hvilket betyder, at du kan få hjælp 24 timer i døgnet.

Selskabet har eksisteret siden 2003, og konceptet er, at du selv kan sammensætte dit mobilabonnement præcis, som du ønsker det, direkte på deres hjemmeside.

M1 lejer sig ind hos TDC, hvilket giver den samme gode dækning, hvor M1 dermed kan fokusere fuldstændig på en god kundeservice.

M1 mobilt bredbånd – Se hvilke produkter de tilbyder?

Mobilpakker og mobilt bredbånd er de produkter som M1 tilbyder, der er dog primært fokus på deres mobilpakker, som fås alt efter behov, præcis som hos de mange andre mobilselskaber.

Vi har valgt at holde fokus på bredbåndsprodukterne i denne M1 anmeldelse.

Mobilt bredbånd

M1’s mobile bredbånd fås i tre forskellige abonnementer. Forskellen er først og fremmest prisen, som i skrivende stund varierer fra 79,- kroner til 289,- kroner om måneden.

Derudover er der forskel på download hastigheden, som er henholdsvis 6 eller 15Mbit/s. Vær dog opmærksom på, at det kun er i større byer, at M1’s net opnår en hastighed på 15Mbit/s. Upload hastigheden ligger ret lavt på kun 1Mbit/s.

Du skal huske, at den reelle hastighed i din ende gerne ligger flere Mbit/s under det udbudte.

  • 6 Mbit, 2 GB data
  • 6 Mbit, 10 GB data
  • 15 Mbit, 15 GB data

Selve udvalget er altså ikke det største, men derimod er det nogle fornuftige hastigheder M1 har valgt at køre med, men desværre ligger de i den dyre ende af mobilt bredbånds skalaen, i forhold til hvad du får for pengene.

Hvad sker der med overforbrug?

Udover hastigheden er en såkaldt ”fair use” grænse, som betegner det maksimale dataforbrug. Denne grænse er på 2, 10 eller 15GB fri data, som er med i abonnementerne. Dataforbrug udover det koster 1,- kr. per MB, hvilket trækker væsentligt ned i denne M1 anmeldelse, da størstedelen af de andre udbydere tilbyder mobilt bredbånd hvor det blot er hastigheden der bliver nedsat.

Det mobile bredbånd virker kun med et mobilt modem, der passer ind i en USB indgang på computeren.

Gebyrer

M1 tager betalingsgebyrer på blandt andet Dankort. Det kan du kun slippe for, hvis du har tilmeldt dig automatisk optankning på dit abonnement.

Desuden bliver der pålagt et overtræksgebyr på 2,- kr. om dagen, hvis din saldo går i minus.

Inaktivitetsgebyr er der også hos M1. Enkelte mobilkunder føler sig bondefanget af M1, fordi de lægger et gebyr på regningen, hvis man slet ikke bruger sit abonnement.

I M1’s gebyrliste står at man som mobilkunde skal foretage mindst ét opkald om måneden for at slippe for inaktivitetsgebyr.

Vi mener, at disse gebyrer er uheldige, da kunderne ikke får en reel værdi fra deres betaling af gebyrer. I og med, at det er en del af deres prislister, så kan det være svært at argumentere imod det, men i sidste ende handler det om godt købmandsskab.

Kunderne er tilfredse

M1 får meget ros, som mobilselskab. M1 har tre forskellige abonnementstyper til mobilt bredbånd, de er ikke dyrest, men formår heller ikke at være billigst.

M1 får pt. 7,8 stjerner ud af 10 fra kunder, der har skrevet en M1 anmeldelse på TrustPilot.dk. Trustpilot.dk giver alle kunder mulighed for at anmelde deres selskaber, så det giver som regel et godt uafhængigt billede af selskabet.

Der er ros til kundeservice, hjemmeside, pris og i det hele taget et simpelt selskab. De kunder, der ikke er tilfredse har for størstedelens vedkommende problemer med, at de får pålagt gebyrer de ikke var klar over.

Vores vurdering af M1

Vi ville ikke vælge mobilt bredbånd fra M1, da vi føler, at der er stærkere internetudbydere med mere gennemsigtige forhold. Især punktet med 1 kr. per ekstra MB man går over sit forbrug er farligt. Du kan hurtigt risikere at få en kæmpe regning, hvis du én måned rammer forbi dit forbrug.

Hvis man ganger op, så er 1GB ekstra forbrug fra M1 lig med over 5000 kr.

Det er bl.a. prisen på ekstra forbrug og de mange gebyrer der trækker ned, hvor mange andre selskaber blot vælger at nedsænke hastigheden hvis du bruger for meget data.

Bredbånd produkter fra M1

    • Hastighed Download/upload
    • Samlet pris Over 6 mdr.
    • Månedligt Abb.
M1
  • Gratis oprettelse
  • God dækning
  • God kundeservice

Trods disse punkter, så skal du være klar over at M1’s priser ikke er de billigste og at de tager sig gebyrer for en lang række punkter, husk at læse deres gebyr liste inden du bestiller.

TrustPilot Score: . af 10

  1. star
  2. star
  3. star
  4. star
  5. star

bredbaandsluppen_new Score:

af 10

  1. star
  2. star
  3. star
  4. star
  5. star

2 kommentarer

  • Lotte Bruun  -  reply 15/07/2012 den 09:44

    Hej vedr. 30421706

    jeg synes jeres kundeservice er total dårlig…. i må simpelthen lave Jeres procedure om vedr. opsigelse…. Jeg har opsagt abonnement hos jer i november mdr. 2011 fordi vi flyttet over til telenor, og opsage abn. via mail Kundeservice@M1.dk og vedhæfter udfyldt blanket, Og denne mail er åbenbart ikke gået igennem… og må indrømme, tænker ikke over der skulle komme en bekræftigelse på dette.

    Så kommer det sjove, jeg modtager en regning fra jer den 8 juli 2012, som skulle være betalt den 29 juni 2012, hvad jeg ikke forstod ret meget af og sender igen en blanket og denne modtager i heller ikke….Så er det jeg vil hører, hvad gør man som kunde, når i ikke motager folks mail…. For at ringe til jer, gider man ikke man er over nummer 28 eller mere hver gang man prøver eller osse fungere jeres telefoner ikke, RINGE service.

    Og den måde dit personale snakker til kunder på er ikke særlig smart, hun gjorde mig faktisk dum…: sagde hun ikke viste om jeg kunne finde ud af og sende mailen rigtigt.

    Synes det er vildt dårligt at jeg sidder tilbage med en regning, for noget jeg slet ikke har brugt og i kan yder mere se i jeres system at nummeret ikke er brugt siden november mdr.

    MVH

    Lotte Bruun
    Faklens kvt 15 D
    2620 Alb
    40976363

    • Christian Hahn // BredbaandsLuppen.dk  -  reply 15/07/2012 den 10:47

      Hej Lotte,

      Tak for din kommentar.

      Vi beklager selvfølgelig at du har haft en dårlig oplevelse med M1, men vi har desværre ikke noget med M1 at gøre som sådan.
      BredbaandsLuppen.dk er blot en service til forbrugere hvor de kan sammenligne bredbåndsudbydere, priser, holde sig opdateret med seneste nyt mm.

      Jeg vil derfor anbefale dig at sende din klage til deres mail som du allerede har, da der desværre ikke er meget vi kan gøre her fra.
      Vi er selvfølgelig glade for at få din kommentar, så andre brugere kan tage dette med i deres overvejelse inden de vælger M1 som udbyder.

      Mvh.
      Christian

Tilføj en kommentar